• Grootste assortiment van Nederland
  • Koop online tot 50% goedkoper
  • Vandaag besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending vanaf €50,- (binnen Nederland)

Veelgestelde vragen

Alle veelgestelde vragen

  • Hoe plaats ik mijn bestelling?

    Bestellen bij Verfwinkel.nl is heel eenvoudig:

    1. Ga naar het artikel dat je wenst
    2. Kies de optie of het volume dat je wenst
    3. Kies het aantal dat je wenst
    4. Voeg eventueel je kleurnummer toe
    5. Klik op toevoegen aan winkelwagen
    6. Na het afrekenen is jouw bestelling definitief.
  • Hoe betaal ik mijn bestelling?

    Om de betaling correct uit te boeken en de bestelling zorgvuldig af te werken, hebben we je gegevens nodig:

    1. Klik op Afrekenen
    2. Maak een account of log in met je bestaande account
    3. Selecteer de gewenste betaalmethode
    4. Betaal je bestelling volgens de instructie op je scherm
  • Kan ik achteraf betalen?

    Riverty (voorheen Afterpay) 

    Riverty (voorheen Afterpay) is de meest gebruikte achteraf betaalmethode van Nederland. Na ontvangst van de bestelling heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Dit gaat met één klik op de knop via de digitale factuur per e-mail of met de Riverty app. 

    Let op: Je betaalt dus niet rechtstreeks aan Verfwinkel.nl!

    Riverty (voorheen Afterpay) – Achteraf betalen voor consumenten (NL/BE) en bedrijven
    Riverty (voorheen Afterpay) voert voor www.verfwinkel.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Wanneer je je bestelling afrondt via Riverty ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan Riverty. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met Riverty? Ga dan naar de website van Riverty.

    Biller (zakelijke klanten)
    Met Biller betaal je als zakelijke klant gemakkelijk en veilig achteraf na 30 dagen. Om te betalen met Biller dien je als klant te bewijzen dat je een geregistreerd bedrijf bent, bijvoorbeeld bij de KvK. Wanneer je wilt afrekenen in onze check-out en kiest voor Biller, voer je je bedrijfsgegevens in. Biller verifieert deze gegevens vervolgens en voert een snelle kredietcheck uit. Ten slotte dien je de verkoop te verifiëren en krijg je een code in je e-mail die je in de check-out kunt invullen. Vervolgens ontvang je van Biller, Evolarshop.com, een factuur en via Biller het betaalverzoek om de order na 30 dagen te betalen. Je ontvangt dit betaalverzoek zodra de bestelling door ons is verzonden.

  • Welke betaalsystemen heeft Verfwinkel.NL?

    Verfwinkel.nl werkt samen met de bekende betaalsystemen:

    • IDeal
      iDeal is beschikbaar indien je bankiert bij de volgende banken: ABN Amro, Rabobank, ING, SNS, ASN, Regiobank, Triodos Bank, van Lanschot bankiers, Knab bank en Bunq.
    • Mastercard
      Veilig betalen via MasterCard. Je vult je kaartnummer in, de vervaldatum en de CCV code. Dit zijn de laatste 3 cijfers op de achterzijde van de kaart. Dit komt in de kassa terecht van betaalprovider Buckaroo middels een beveiligde verbinding. Verfwinkel.nl heeft geen inzicht in je creditcardgegevens.
    • Maestro
      Met Maestro is het mogelijk om in het buitenland veilig te betalen met een betaalkaart.
    • Visa Card
      Je vult je kaartnummer in, de vervaldatum en de CCV code. Dit zijn de laatste 3 cijfers op de achterzijde van de kaart. Dit komt in de kassa terecht van betaalprovider Buckaroo middels een beveiligde verbinding. Verfwinkel.nl heeft geen inzicht in je creditcardgegevens.
    • Bancontact / Mister Cash
      Bancontact is vergelijkbaar met iDeal voor Belgische klanten.
      Afrekenen in de eigen bankomgeving.
      Gratis voor particulieren en bedrijven.
      Betalen via bancontact is eenvoudig en zo geregeld.
    • Riverty (voorheen Afterpay)
      Riverty (voorheen Afterpay) is de meest gebruikte achteraf betaalmethode van Nederland. Na ontvangst van de bestelling heeft u 14 dagen de tijd om te betalen. Dit gaat met één klik op de knop via de digitale factuur per e-mail of met de Riverty app. Let op: u betaalt dus niet rechtstreeks aan Verfwinkel.nl!
    • Biller
      Met Biller betaal je als zakelijke klant gemakkelijk en veilig achteraf na 30 dagen. Om te betalen met Biller dien je als klant te bewijzen dat je een geregistreerd bedrijf bent, bijvoorbeeld bij de KvK. Wanneer je wilt afrekenen in onze check-out en kiest voor Biller, voer je je bedrijfsgegevens in. Biller verifieert deze gegevens vervolgens en voert een snelle kredietcheck uit. Ten slotte dien je de verkoop te verifiëren en krijg je een code in je e-mail die je in de check-out kunt invullen. Vervolgens ontvang je van Biller, Evolarshop.com, een factuur en via Biller het betaalverzoek om de order na 30 dagen te betalen. Je ontvangt dit betaalverzoek zodra de bestelling door ons is verzonden.

  • Hoe betaal ik vanuit het buitenland?

    Onze afdeling klantenservice geeft je graag nadere info over betalen vanuit buitenland.

  • Mijn computer liep vast tijdens het betalen, wat nu?

    Indien je na betalen geen bevestigingsmail van ons hebt ontvangen, dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Je kunt dit nakijken in je eigen internetbetaalomgeving.
    Bij twijfel kun je natuurlijk ook even contact opnemen met onze afdeling klantenservice.

  • Ik heb via IDEAL betaald maar ik heb geen bevestiging ontvangen, hoe kan dit?

    Bij elke Ideal-betaling is het van belang om het betaalproces van de bank volledig te doorlopen. Na de laatste stap in de bankomgeving keer je automatisch terug naar de site van Verfwinkel.nl. Indien de laatste stap wordt overgeslagen of indien het laatste scherm wordt weggeklikt, dan kan er een vertraging optreden. Soms komt de betaling dan te laat binnen of helemaal niet binnen, waardoor de betaling niet of later wordt bevestigd en de bestelling niet of later door ons kan worden verwerkt.

  • Brengt Verfwinkel.nl bezorgkosten in rekening?

    Pakketten worden standaard GRATIS thuisbezorgd in Nederland bij een minimale orderwaarde van €50,-. Voor orders met een orderwaarde beneden €50,- berekenen we € 4,50 verzendkosten.

  • Moet ik extra betalen als iets wordt nageleverd?

    Nee. Indien wij iets moeten naleveren, betaal je daarvoor nooit verzendkosten.

  • Hoe controleer ik mijn bestelling?

    Direct na je bestelling ontvang je van Verfwinkel.nl een bevestigingsmail. Daarin staat precies wat je hebt besteld. Bij twijfel of vragen: onze afdeling klantenservice staat voor je klaar.

  • Hoe wijzig ik mijn bestelling?

    Ons logistieke systeem verwerkt alle orders heel snel. Een geplaatste  bestelling terughalen en wijzigen is daardoor niet meer mogelijk. Indien de bestelling nog niet verwerkt is, kan onze afdeling klantenservice je wijziging nog doorvoeren. Anders kom je in de procedure van de retourzendingen mocht je geen op kleur gemengd product hebben besteld.

  • Ik ontvang geen bevestiging, wat nu?

    Indien je niet binnen één werkdag een bevestigingsmail ontvangt, controleer dan altijd eerst even je map "Ongewenste post". Is daar ook geen bevestigingsmail ontvangen, log dan in om op Verfwinkel.nl je bestelhistorie te checken.

    • Staat je bestelling wel in je betelhistorie neem dan contact op met onze afdeling klantenservice om te melden dat er geen bevestigingsmail is ontvangen.
    • Staat je bestelling niet in je bestelhistorie dan is je bestelling helaas niet helemaal correct afgerond: graag even opnieuw bestellen.
  • Hoe krijg ik gratis deskundig advies?

    Bij elk artikel van Verfwinkel.nl vind je alle uitleg. Toch meer weten? Ons verfadviesteam helpt je graag verder bij verftechnische vragen. 

  • Hoe vind ik de juiste kleur?

    Bij de artikelen van Verfwinkel.nl vind je een invuloptie voor de gewenste kleur. Je ziet alle mogelijkheden en maakt je keuze. Ook kun je klikken op de kleurenwaaier en daar de gewenste kleur kiezen. Houd er rekening mee dat getoonde kleuren op een beeldscherm af kunnen wijken van de werkelijkheid.

  • Kan ik telefonisch bestellen?

    Bestellen bij Verfwinkel.nl kan uitsluitend via internet. Indien wij je kunnen helpen, bel dan even onze afdeling klantenservice.

  • Kan ik vanuit België bestellen?

    Verfwinkel.nl verzorgt vele bestellingen naar België. Bestel je op werkdagen (maandag t/m vrijdag) vóór 16.00 uur, dan wordt je pakket de volgende dag bezorgd. Bij bestellingen boven €50,- betaal je geen verzendkosten. 

  • Kan ik in het buitenland laten bezorgen?

    Verfwinkel.nl bezorgt in Nederland en België. 

  • Kan ik op elk gewenst afleveradres mijn bestelling laten bezorgen?

    Ja. Bij het bestellen via de website kun je aangeven op welk adres de de artikelen geleverd wilt hebben. Bijvoorbeeld als afleveradres het adres van je werk. Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling op één van de vele PostNL-afhaalpunten te laten bezorgen. Je kan je bestelling niet naar een postbus laten sturen.

  • Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

    Onze koerierservice bezorgt bestellingen van maandag tot en met zaterdag volgens vaste afleverroutes. De bestelling kan daarom niet op afspraak worden bezorgd.
    Je kunt wel zelf de afleverdatum bepalen. 

  • Kan ik mijn bestellingen in het weekend laten bezorgen?

    Ja, Verfwinkel.nl levert ook op zaterdag. In veel gevallen kun je ook voor zondaglevering kiezen tegen een kleine bijbetaling. 

  • Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

    Indien niemand je bestelling kan aannemen, neemt onze bezorgservice het pakket weer mee. Via de brief die je in de brievenbus ontvangt, kun je contact opnemen met de vervoerder voor het maken van een nieuwe afspraak.

  • Waar blijft mijn bestelling?

    Verfwinkel.nl bezorgt van maandag tot en met zondag. Voorradige artikelen heb je in de regel binnen 1 werkdag in huis. Voor artikelen waar een langere levertijd vermeld staat, dien je de vermelde levertijd aan te houden.

  • Ik heb mijn bestelling ontvangen maar niet alle artikelen zijn geleverd.

    Indien de bestelling bestaat uit artikelen met verschillende maten en gewichten, dan kan die zijn opgesplitst is in meerdere pakketten. Door omstandigheden kan het gebeuren dat er een dag verschil optreedt bij het bezorgen. Het kan ook zijn dat een artikel niet direct leverbaar is. De artikelen die wel leverbaar zijn, worden dan direct naar je toegestuurd. Het resterende pakket wordt later kosteloos nagezonden.

    Ben je van mening dat er iets is misgegaan? Meld het dan aan onze klantenservice of via het contactformulier.o.v.v. ordernummer en bestelgegevens.

  • Garantie

    Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een produkt datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

  • Kan ik mijn pakket ophalen bij een afhaalbalie?

    Momenteel is het niet mogelijk om je bestelling rechtstreeks af te halen bij Verfwinkel.nl.

  • Kan ik verf retour sturen?

    Kleuren met een kleurnaam of kleurnummer anders dan 100% wit, standaard wit of kleurloos vallen onder Kleur. Dit geldt ook voor lichte kleuren zoals bijvoorbeeld ral 9010 en ral 9016. Deze verf wordt speciaal voor jou in de door jouw gewenste kleur gemengd in het product van je keuze. Daardoor kan deze op kleur gemengde verf niet geretourneerd worden. 
    Kies je voor 100% wit? Dan kies je voor verf zonder toegevoegde kleurpigmenten. Deze verf mag wel retour. Hier lees je meer over onze retourprocedure: retourpagina

  • De verf heeft een andere kleur dan besteld, wat nu?

    Soms lijkt de verf een andere kleur te hebben dan je hebt besteld. Onder meer de lichtval in je woning, de glansgraad van de verf en andere kleuren in huis hebben invloed op hoe een kleur oogt. Daarnaast kan een kleur op een beeldscherm afwijken van de werkelijkheid. Om de kleur van je verf goed te beoordelen, adviseren wij om de kleur eerst te controleren voordat je begint met schilderen.* Dit doe je als volgt:

    • Verdeel alle pigment goed door met een roerhoutje linksom en rechtsom door de verf te roeren.
    • Laat het roerhoutje drogen. Om een kleur goed te kunnen beoordelen met de verf compleet zijn uitgehard.

    Ben je van mening dat je kleur niet goed is? Neem dan direct contact met ons op. Wij vragen je vervolgens om een roerhoutje op te sturen met de betreffende kleur. Zodra we dit proefstukje hebben ontvangen, vergelijken onze verfspecialisten de kleur met de officiële kleurenwaaier. Hierbij houden we rekening met de glansgraad van de door jou bestelde verf. Gemengde kleuren mogen 5% afwijken van de kleurenwaaier.

    Wanneer wij de kleur niet voldoende kunnen beoordelen, sturen wij het roerhoutje naar de fabrikant. Zij beoordelen de kleur opnieuw. Mocht zich onverhoopt een fout voor hebben gedaan, dan vergoeden wij het volledige bedrag of sturen wij een nieuw product op.

    *Als het blik verf al (bijna) volledig is verbruikt, kunnen wij geen beoordeling meer maken en is het niet mogelijk om de verf te retourneren.

  • Ik kan niet inloggen, wat nu?

    Heb je al een account bij Verfwinkel.nl? Het kan zijn dat de webshop niet goed werkt op Internet Explorer.
    Waarschijnlijk kun je wel inloggen met bijvoorbeeld Google Chrome of Firefox.

    Kun je op Google Chrome ook niet inloggen? Neem dan even contact op met de klantenservice om te controleren of jouw e-mailadres op de juiste wijze in ons systeem staat.

  • De webshop blijft hangen tijdens het bestellen, wat nu?

    De webshop werkt niet goed op Internet Explorer. Open de webshop met bijvoorbeeld Google Chrome, Firefox of via je telefoon.

  • Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten, wat nu?

    Klik hier om een nieuw wachtwoord op te vragen

  • Ik kan de juiste kleur niet vinden, wat nu?

    Indien je kleur niet wordt gevonden bij het zoeken op de kleurnaam of - code in de kleurenwaaier, kun je de kleur alsnog doorgeven door te klikken op 'bestel deze kleur'. Soms is het nodig dat de klantenservice je nog even belt om de kleur te verifiëren. 

Meer informatie?

Staat jouw vraag er niet bij of is bovenstaande informatie onvoldoende? Stel de vraag dan aan onze klantenservice of met het contactformulier.